Eemspoort

In prijs verlaagd

€ 325.000,-
5877x bekeken

Algemene gegevens

Folionummer
3084
Europanummer
02204709
Type
Motorvrachtschip
Afmetingen
76,20 m x 8,20 m
Diepgang
2,72 m
Tonnenmaat
1.085 t
Tonnenmaat op 2.20
789 t
Tonnenmaat op 2.50
959 t
Bouwjaar
1960
Bouwwerf
Hilgers Rheinbröhl
Certificaat van Onderzoek
ILT(SI) Geldig t/m 06-05-2022, voorlopig
Aanvullend certificaat
Zone 2 (D), Geschikt voor Rijnvaart,
Kruiplijnhoogte zonder ballast
5,10 m
Kruiplijnhoogte met ballast
4,90 m
Gelast / geklonken
Gelast
Jaartalvlak
19**-2002-2008
Bijzonderheden
Het schip heeft optisch achterstallig onderhoud, verkeert technisch in goede staat. Midden 2021 vele investeringen gedaan (+€35.000) voor het verlengen van het Certificaat van Onderzoek.
Toelichting
Sterk schip geschikt voor zwaardere lading zoals rollen staal van 40 ton.




Download brochure

Machinekamer

Hoofdmotor

Merk en type
Deutz RBV 6M 545
Vermogen
800 pk
Bouwjaar
1960


Schroefgrootte
150 cm
Gasolietank achter
18.000 liter
Watertank achter
15.000 liter
Toelichting
De hoofdmotor is in het verleden gereviseerd, voor 2002.
De motor heeft geen urenteller. De motor is goed onderhouden en verkeerd in technisch goede staat.
In 2019 beunkoeler met nieuwe oliekoeler geplaatst en verstuivers vervangen. Dagtank buiten dienst gesteld, aanvoer thans vanaf hoofdbunkers middels Racor-filters van 2019.
In 2015 schroefas nieuwe bussen, nieuw binnen-lager, nieuwe De Waal afdichting, motor uitgelijnd en in gegoten.
IJsversterkte Cunial schroef van 1,50 m.
Juli 2021 uitlaat-demper geplaatst voor CvO.

Voormachinekamer

Boegschroef

Motor
DAF KMD 250.2
Type
Dries Hamelink BV stuurrooster
Vermogen
250 pk
Bouwjaar
2008

Gasolietank voor
2.000 liter
Watertank voor
6.000 liter
Toelichting
Originele stuurrooster in 2008 vervangen door een exemplaar van De Groot (voormalig Van Ballegooij) voor beter rendement. Wegens plaatsing nieuwe, sterkere CCR2 motor ook schroef aangepast.
Nieuwe hoog rendement reductie-kast en geremde elektro-motor voor stuurrooster, 09-2020.
Nieuwe bediening in stuurhuis, 09-2020.
Nieuwe accu's en -lader 03-2021
Nieuwe uitlaat-demper 07-2021

Generatoren

Generator

Type
Mitsubishi
Vermogen
30 kVA
Bouwjaar
2017
Draaiuren
18000

Generator 2

Type
Mitsubishi
Vermogen
30 kVA
Bouwjaar
2017
Draaiuren
3900
Toelichting
Beide generatoren zijn CCR2.
Voorzien van accu-wacht en schakelklok.
-03-2021 Generator 1 nagezien en kleppen gesteld, generator 2 nieuwe uitlaat met demper.

Middenschip

Aantal ruimen
1

Ruim 1

Afmetingen
23.78 x 6.46 m
Dikte vloer
10 mm
Buikdenning/ruimvloer
Staal 52
Wanden
Enkelwandig

Ruim 2

Afmetingen
23.78 x 6.46 m

Totale ruiminhoud
1.600 m3
Dennenboomhoogte
152 cm
Luiken
Aluminium schuifluiken
Toelichting
1 ruim met vast middenherft, doorrijhoogte ca. 2,20 m.
Stalen vloer in etappes gelegd in 2002-2008-2014

Stuurhut

Type stuurhut
Teakhout, niet overzakbaar, gehele hut kan 75 cm zakken.
Nautische uitrusting
Radarinstallatie, GPS, AIS, Marifoons, Piloot, Roerstand- en bochtaanwijzer, Kompas/elekt. kompas, Tachograaf, Clinometer, Luidspreker/intercom/portofoons,
Opmerking
Radar: Radio Holland RHRS-2005RC TFT van 2013 Piloot: Radio Zeeland Sigma 500 van 2015 Marifoons: 2 x RT2048 Kompas: Furuno Sateliet-kompas Elektrisch bedient blauw bord Voormast en antenne-beugel vanuit stuurhut te bedienen Binnendoorgang Stuurhut is in 2007 grotendeels opnieuw betimmerd en van nieuwe elektra voorzien. Dak dient vervangen te worden. Nieuwe boegschroef-bediening 09-2020. Nood-voeding automaat 07-2021

Overige

Stuurwerk
Hitzler, Van der Velden, Machinefabriek Hasselt, Connect Maritiem
Pompen
Dekwas en lenspomp met nieuw kranenblok
Ankerlieren
Sander & Sohn, Vlotho, voor hydraulisch, achter electrisch
Autokraan
Merk: Hamelink, hydraulisch, lokaal bediend
Lengte: 11 m
Bouwjaar: 1989
Max. gewicht: 1.400 kg
Toelichting
De Van der Velden stuurmachine is in 2015 aangepast aan de nieuwe eisen door Machinefabriek Hasselt (hydraulisch) en Connect Maritiem (electrisch) met een nieuw paneel in de stuurhut.
Stuur-cilinder is redelijk recent vervangen (<5 jaar geleden).
Stuurboord- en midden-roer nieuwe lagers 06-2021
Hoofdpomp op schroef-as, 380 volt hulp/nood-pomp (geschikt voor "stand alone" continu-bedrijf), 24 volt nood-pomp op nood-accu's.
Dekwas-pomp van 2002, lenspomp van 2018, kranenblok van 2019. Ballast zetten middels dekwas-pomp via aanzuigput in het ruim.
Ruim uitspuiten: lenzen met lenspomp middels vaste leiding in zuigput, geen gesjouw met een klokpomp.
Lenzen buitenboord of via dek-aansluiting voor afgifte aan ontvanger.
Autokraan voorzien van slagenteller en nood-schakelaar buiten, gekeurd voor 1.400 kg, 10-2021.

Woning

Aantal slaapkamers
2
Omschrijving woning
Woning verbouwd in 1988. Keuken van '88 met inductie-kookplaat en inbouw combi-magnetron van 2015. Badkamer van '88 met wc, douche en ruimte voor wasmachine en droger. Slaapkamer met twijfelaar en een slaapkamer met 1 persoonsbed tevens doorgang naar stuurhut. Woonkamer achterin over de hele breedte van de roef.
Voorwoning
Voorwoning thans in gebruik als opslag, badkamer met wc en douche, keukenblokje, vast 1 persoons bed, centrale verwarming middels Kabola kachel met aanjager geen warm water of afvoer. Woning dient opgeknapt te worden voor bewoning.
Toelichting
Badkamer achter heeft afvoer via een vuilwatertank.
Keuken met vaatwasser gaat buitenboord.
Centrale verwarming middels een Roca kachel met aanjager (2007).
Nieuwe hydrofoor met filter-systeem van 2019.
*Jaartal verbouwing woning aangepast wegens nieuwe informatie.*

GTS aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden in de verstrekte informatie.