Huidig personeel is bereid om te blijven na verkoop.
Toelichting
De Gibraltar is een dubbelwandig motortankschip en is in 2020 volledig in Nederland onder Lloyd's klasse gebouwd. Het schip, behorende tot het type Sunrise, is ontworpen als lichtgewicht casco. Het betreft een ADN type C motortankschip dat speciaal is uitgerust voor het vervoer van vloeibare gevaarlijke stoffen.
In het voorschip is een fundatie aangebracht voor de installatie van een bunkerkraan, waardoor het schip kan functioneren als bunkerschip voor het bunkeren van zeeschepen. Het schip beschikt over 8 dubbelwandige ladingtanks met een totale capaciteit van 3.023 m³. De binnenzijde van de ladingtanks zijn niet gecoat.
2x Damen Marine Components type Optima met roestvrij stalen binnenmantel.
Schroefgrootte
1550 cm
Voormachinekamer
Boegschroef
Motor
Aandrijving via een tandwielkast door B&P 330kW elektromotor
Type
Verhaar Omega, 4 kanalen met 360 graden draaibaar stuurtrommel, met platliggende schroef
Schroefgrootte
120cm
Generatoren
Generator
Type
Volvo Penta 368 kW dieselmotor type D13-MH/MG CCRII met Stamford generator voor boegschroef aandrijving
Vermogen
436 kVA
Bouwjaar
2020
Draaiuren
3161 (per 5-2023)
Generator 2
Type
JCB Stage V met Stamford generator
Vermogen
75 kVA
Bouwjaar
2020
Draaiuren
15836 (per 5-2023)
Generator 3
Type
JCB Stage V met Stamford generator
Vermogen
63 kVA
Bouwjaar
2020
Draaiuren
7791 (per 5-2023)
Middenschip
Aantal ruimen
8
Buikdenning/ruimvloer
Staal
Wanden
Dubbelwandig
Totale ruiminhoud
3.023 m3
Toelichting
- 8 dubbelwandige ladingtanks met 2 ronde tankwaspoorten per ladingtank. Stalen ronde wegdraaibare tankdeksels, niveaumeetklok, monsterafname inrichting, detonatieklep en vlamkerend rooster.
- Gegalvaniseerde stalen pers- en zuigleiding met aftakkingen naar de ladingtanks en manifolds. Gegalvaniseerd stalen 6" gasretourleiding met 3" aftakkingen naar de tankhoofden, voorzien van overdrukventielen en tracing.
- 4 crossovers met walaansluitingen, voorzien van tracing, gegalvaniseerd stalen sprinklerleiding, roestvrij stalen luchtleiding.
- 8x Marflex 400V deepwell ladingpomp, cap. 100 m3/h (2020)
- 8x Marflex pneumatische aangedreven restlading-strippomp.
- tankverwarmingsinstallatie in het voorschip, Konutherm staande ketel, met Weishaupt brander type Monarch, cap. 542l / 950 kW, verwarmend oppervalk 31,3m2 met 2x 400V circulatiepomp, expansietank en expansietank op tankdek. Roestvrijstalen verwarmingsspiralen in de ladingtanks.
- Laad/losslang 6", stripslang 1,5"
Stuurhut
Type stuurhut
Stalen onderbouw met aluminium bovenbouw. Fabr. van Wijk op hydraulische hefkolom, hefhoogte 2 meter.
Damen Marine Components (Van der Velden) hydraulisch. 2 balansroeren Van der Velden
Pompen
400V dekwaspomp (voorschip en achterschip), 400V algemene dienstpomp (voorschip en achterschip), 400V ballastpomp (halverwege het tankdek)
Ankerlieren
Voorschip: dubbelschijfs oliebadlier met 2 kettingschijven. Achterschip, C-Nautical oliebadlier met draadrol en meerdraadrol. HHP D'Hone Spezial ankers
Autokraan
Merk: Fabr. van Wijk, hydraulisch toppend en zwenkend. Uitschuifbaar, 12 tot 18 meter Lengte: 18 m Bouwjaar: 2019 Max. gewicht: 2.000 kg
Toelichting
Overige:
niveau alarmering;
overdrukbeveiliging;
druk- en vacuümmeters;
draagbare gasdetectieapparatuur gekeurd tot 28 juni 2023
2x Windex 400 V tankventilator, cap. 12.011 m3/h op
tankdek;
oog- en plensdouche op achterzijde tankdek;
luchtnetsysteem gekeurd tot 28 juni 2023;
valbeveiliging idem;
ADN kisten met veiligheidsuitrusting
Woning
Aantal slaapkamers
2
Omschrijving woning
Stuurboord: woonkamer met open keuken, 2x 2persoons slaapkamer, badkamer met douchecabine en toilet, wasmachine en wasdroger.
Voorwoning
Bakboord: woonkamer met open keuken, 2 slaapkamers, badkamer met douche en toilet.
Airco
Aanwezig
GTS aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden in de verstrekte informatie.
Vandaag is het zondag
De zondag is de dag waarop we vrij zijn. Deze dag geeft ons rust en ruimte om God te danken voor zijn liefde voor ons (Johannes 3:16).
Morgen hopen wij als GTS-team weer tot uw dienst te zijn.